Soptipp och pantflaskor...

Passade på att röja lite skräp idag. Nu när
jag fortfarande har min gamla bil passade jag
på att köra till soptippen. Synd att även
om jag slängde nästan hela bilen full  med saker,
så syntes det inte i förrådet. Fortfarande katastrofområde.
Efter tippen blev det en promenad och sedan pantade
jag flaskor. Varje gång jag pantar flaskor säger jag till
mig själv att jag ska göra det oftare. Men man väntar
i det längsta. Fick ihop 131 kr. Men äntligen har de
köpt in en ny apparat som tog allt utan slänga tillbaka
burken, går ej läsa sträck koden, ingen pant på denna
fast man lägger in en helt vanlig Coca burk.
Så det gick helt smärtfritt.
När jag körde från Gislaved i morse fick jag skrapa rutorna
på bilen. Men annars har ju vädret varit kanon fint.
Naturen bara exploderar av grönska. Helt underbart.
Känns som det växer när man tittar på det.
Kollade på färg idag. Men hittade ingen billig. Ska
måla om altanen och staketet. Ingen brådska ännu.
Är ju lite kallt om nätterna. Men grannen har redan börjat
måla sin altan. Så lite bråttom är det.

Jasmine och Casper tältade lite ute på gräset i helgen.

Sitta ute och rita är ju mysigt också.

Vi matade hästarna på bondgården.

Kommentarer
Postat av: Monica

I värmland har vi sop-tippar, men vad är en sopp-tipp? ;-)

(Obs, det var faktiskt din bror som ville att jag skulle skriva det...)

kram från Moncan.

2010-04-13 @ 20:14:12
Postat av: Carina

Haha. ska genast ändra,märks att ni är lärare.

Kram

2010-04-14 @ 12:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0