Första skoldagen och en rikgtig groda...

Idag började Jasmine i skolan. Första klass och nu
är man en stor tjej. Inget märkvärdig tyckte Jasmine.
Bara ett annat klassrum. Nya kläder och nytt pennskrin gjorde
dagen spännande i alla fall. Hon har lovat fröken att sitta mer
stilla och lyssna. Annars är hon väldigt duktig i skolan.
Hon kan ju läsa och skriva redan. Ett riktigt mattegeni.
Det har hon inte fått från mig. Matte är inte min starka sida.

Söt tjej på väg till skolan.
Idag fyller Caspers nalle vovva 34 år. Det har vi firat med kina puffar.
Vi glömde köpa present. Men han verkar nöjd ändå.

Casper verkar inte lika glad över sin frisyr idag. Idag fick han inte göra
ordning sig själv. När är han sötast?

Förresten ska jag aldrig mer klaga om jag hamnar i en bilkö på vägen
hem. Ibland händer det att man blir sittande i en bilkö några minuter.
Brukar bli väldigt upprörd men efter ha hört hur det är i Peking
ska jag inte klaga. Där har långtradarchaufförerna suttit i 9 dygn.
Snacka om jag hade fått fullständig panik. En 10 mil lång bilkö.
Då kan man snacka bilkö. 

En groda har man gjort många gånger. Men igår stötte jag på en
riktig groda.

Söt va? Eftersom jag har en min prins i Gislaved så pussade jag den
inte.



Kommentarer
Postat av: Mib

Vilket härligt inlägg! Och de dära barna är minsann bra mycket sötare än grodan så jag skulle ju hellre pussa på dom. Även om en groda kan bli en prins! Eller nähä... det kanske bara är i sagorna...

Kramis!

2010-08-25 @ 21:30:25
URL: http://mibfilosoferar.zoomin.se
Postat av: Mib

Vilket härligt inlägg! Och de dära barna är minsann bra mycket sötare än grodan så jag skulle ju hellre pussa på dom. Även om en groda kan bli en prins! Eller nähä... det kanske bara är i sagorna...

Kramis!

2010-08-25 @ 21:30:40
URL: http://mibfilosoferar.zoomin.se
Postat av: Carina

Tack, Monica. Ja mysigare att pussa barnen än grodor.

2010-08-26 @ 09:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0