Slaget...

En grå dimma ligger som en mantel över fyllinge.
Riktiga orosmoln drar fram över Gäddvägen.
Stod och pratade med en granne igår. Hon berättade lite tråkigheter
som hänt på lugna gatan. Först sa hon att hennes bil blivit stulen.
Sedan berättade hon att en flicka blivit knivhotad av ett annat
lite äldre barn. Vi har lite problem med en stökig familj på gatan.
När flickan skulle gå och klaga blev hon knivhotad och hon blev så rädd
så hon har knappt vågat vara ute. För mig har de
bara stulit Jasmine cykel och slog sönder hennes hjälm för ett tag sedan.
Cykeln hittade vi i deras trädgård. När jag klagade stod familjen som ett
fån och låtsades inte förstå. Minst fyra familjer har blivit drabbade av olika
saker. Vi får gå samman och klaga. Helt oacceptabelt att en familj får förstöra
stämningen.
När jag och grannen står där och pratar, då dyker polisen upp.
De skulle hämta en annan granne som tydligen glömt att ta sina piller.
Mitt underbara Fyllinge vad har hänt?
Får några år sedan hände en annan sak några hundra meter från där jag bor.
Nämligen slaget vid Fyllebro.
Om Sverige inte vunnit där hade kanske Halland varit Danskt.
Häromdagen satte man upp flaggstänger och en minnes tavla.


Kanske hade varit kul att bo i Danmark.

Annars trist att vädret är så tråkigt annars hade jag varit ute med
fotoklubben och gått runt på stan och fotografera.
Fick bli Fyllinge istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0