Ullared, korvätartävling och fotoutställning...

När vi äntligen gjort ordning oss och ätit frukost satte
vi oss i vår trimmade Skoda och for till Gekås.
Vindlande natur med stormöte i bregottfabriken och
två ursöta vinglande rådjurs kid längs vägen.
Vackert landskap mellan Falkenberg och Ullared.
Med stereon på hög volym och åksjukpiller
laddade barn så gick det snabbt och bra.
Tror aldrig jag har hört så mycket stortjutande
barn och gnälliga ungar på Ullared. Då innebar
detta inte mina barn. De var fromma som lamm.
Fattar inte varför man släpar med nyfödda
barn dit. Kan inte vara värt allt besvär.
Men visst är det en skattkammare för oss småbarns-
föräldrar. Hittade massor till barnen. Vi handlade
för 2800 kr. En höstjacka till mig och en båt till uterummet.
Lite leksaker till barnen. Det har ju så lite. Bara två miljoner som ligger
oanvända på deras golv. Kläder, shampo och plastpåsar.
Efter en smarrig pizza styrde vi färden mot Vessigebro. Som förövrigt är på väg
att få en ny bro. In på en mystisk byggmarknad och uppför en knarrig trappa där fanns
en fotoutställning. Några duktiga Hallandsfotografer visa upp sina underbara verk. Vi fastnade för
Bo Strömbergs foton. Casper undrade om några foton inte var mina för de liknade några av mina.
De tyckte jag var kul. Jag har också fotat strutsar. Jag har funderat på om jag skulle anmäla mig
till Bo Strömbergs fotokurser. Kanske inte behövs nu när Casper tycker vi tar lika foton. Var inte orolig
jag bara skojar. Självklart gör jag inte det. Det är en kostnadsfråga. Får se om jag har råd att anmäla
mig till någon kurs i höst.
I morgon ska Casper och jag ut och fotografera. Vi ska göra en sagobok. Boken om Vova. Hans gosedjur.
Ska bli spännande. Får se hur det blir. Tar nog några dagar att göra.

Min strutsbild.

Casper funderar på sagoboken.

Trädet...
Höll på att glömma korvätartävlingen på Gekås.
Ja tyvärr var vi inne och handlade som mest när den ägde rum.
Har ingen aningen om vem som vann. Men det kan jag nog se på tv till hösten.




Kommentarer
Postat av: Bo Strömberg

Roligt att du gillade bilderna!!

2010-08-13 @ 19:19:57
URL: http://bossesfoto.se
Postat av: Carina

Det var verkligen en trevlig utställning.

Mycket fina kort.

Tack för det.

2010-08-13 @ 19:36:41
Postat av: Carina

Vet inte varför texten hoppar. Går inte att justera. Sorry.

2010-08-13 @ 20:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0