Då har man landat igen...

och det är dags att återgå till vardagen.
Precis som alla andra år, är en månads
stress över på ett par timmar.
Ungarna överväldigade och stressade
mödrar klarade sig utan större nervkollapser.
Allt blev lyckat som vanligt.
Vår jul har varit lugn och fin.
Varit hos Mikael och vi slappade och turades
om att somna i soffan framför tv i går.
Lite roligt med Gislaved, mellandags rea och
folktomt. Expert hade monster rea och när jag
kom in affären i går så var det nog bara två
andra personer till där inne. Jag ljuger inte när det
bara stod 5 bilar på torgparkeringen.
Idag var det lite mer och några fler hade
hittat in till centrum. Jag ville köpa
ett träningsspel till vårt nya xbox kinect.
Fanns inte i de två affärerna jag hade och
välja mellan. Så är det i small town.
Man blir bortskämd att ha allt tillgängligt.
Men vi slapp att trängas med massa
andra i alla fall. Var en sväng och åt god mat
hos Mikaels föräldrar idag och sedan bar det
av till Halmstad. Hämtade barnen och vi
har spelat kinect hela kvällen. Tillslut stod
ungarna i underkläderna. Varma och uppspelta
och vi glömde nästan bort att äta kvällsmat.
Så roligt har vi haft. Lite svår somnade i kväll.
I morgon jobbar jag. Upp tidigt och vårda gamlingarna
på hemmet igen. Ledig nästa gång på nyårsafton.

Gislaveds centrum...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0