Fel dag att...

Tappa bort vantarna och någonsin tro att det kommer
att gå att odla apelsiner i skåne.
Att få fel på bilen och gå vilse i skogen.
Få fel på värmepanna och ha slut på
tändstickorna.
Att ha uteaktiviter i skolan vara det inte heller någon
bra dag för. Jasmines klass hade skulle
gå Fyllinge runt och kolla vart alla bodde.
Två barn började gråta och en stod bara och darrade.
Jasmine frös om hakan men tyckte inte det var
så kallt.
Jag lyckades tappa bort mina
vantar och var inte ute i många minuter.
Men i denna kyliga dag så blev fingrarna
iskalla väldigt fort. Bar en massa kassar och det
räckte.
Nu inför jul så är det inte lönt att tänka på
att banta. Men jag såg på ett program
om hur de bestig Himalaya. De brände
1000 kalorier på en timme och ändå gick de
i snigelfart. Vilken fettförbränning. Skulle
man göra efter jul. Gå i snigelfart och bränna
1000 kalorier.
I dag har jag gjort julgodis. Provsmakat
många gånger. Får se vad som finns kvar till
julafton.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0