Inte alls kul...

Att vakna på morgon och det känns som
man har fått påssjukan. Svullen på
höger sida på halsen och musklerna hårda
som fiolsträngar.  Under dagen ökade
bara smärtan och ett akut besök hos
sjukgymnasten blev tvunget.
Det har låst sig rejält i nacken. Han
drog och slet i nacken och gav mig värme
och massage. Inget som går över på
en gång och jag ska tillbaka om några
dagar. Har haft besvär för ganska många
år sedan med nacken. Är en typ av whiplashskada
och det har varit bra så länge. Det
kändes som en riktig kalldusch. Haft det på
känn i några veckor men inte alls som idag.
Gjorde så ont på jobbet att jag började
gråta. Pinsamt att sitta och gråta över smärta som ett
litet barn.
Sist jag hade så här ont i nacken tog det ett
år innan det gick över. Självklart blir man
orolig. Inte ska man måla fan på väggen. Det kanske
är över redan i morgon.
Åkte iväg och köpte en ny nackkudde.
Den börjar bli dålig. Hoppas att det är därför
som jag har så ont.
Inte kul att få så här ont en vecka före jul.
Man har ju lite att stå i som, att koka grönkål, stoppa korv,
lägga in sill, baka och putsa silvret. Ok ni känner mig.
Kanske inte saker som jag brukar göra. Jag är ju ingen
bullmamma. Men har fullt upp ändå.
I morgon blir det julfest på löpande band.
17.00 på Jamsines skola och 19.00 med fotoklubben.

Livet har sina baksidor...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0