Julklappar...

Frågade Jasmine i kväll vad hon önskar
sig i julklapp och hon svarar:
- Fred på jorden!
- Men Jasmines du kan väl säga vad du helst vill ha för
leksak.
- Fred på jorden, önskar jag mig.
- Men snälla, säg vad du vill ur leksakskatalogen.
- Hur dyr som helst?
Börjar bli lite irritera men jag vill gärna veta vad
hon vill ha.
- Ja, suckar jag.
Hon tittar mig djupt i ögonen och säger:
- Fred på jorden.
Hon viker inte en tum. Ser bara allvarligt på mig.
Jag som är glad när vi stundom skapar fred här
på Gäddvägen. Fred på jorden låter svårt.
Men man får börja på hemmaplan.
I morgon blir det att baka pepparkakor, städa
och kanske lite fotografering ute i snön.
Skönt att vara ledig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0