Tredje gången gillt...

Lugn mamma, jag ska inte gifta mig en tredje gång.
Men tredje brandvarnaren fungerade.
Nästan att den drog i gång i kväll när jag lagade
mat. Gjorde en hemmagjord pizza på hönö kaka.
Den såg fin ut på ovansidan. Men den var svart
under. Lätt rökfylld ugn. Jag la över på ett
nytt bröd men det var inte gott. Smakade
bränt.
Skulle egentligen åka till Mikael i eftermiddag
men eftersom det snöat hela dagen ställde jag
in det. Ska ju jobba imorgon bitti. Onödigt
att köra i dåligt väder.
I går bakade jag och barnen pepparkakor.
Inte min grej att baka. Men det är något
man ska göra med barnen när det lider mot jul.
Mjöl överallt och en plåt glömde jag i ugnen
och några kakor blev nästan lika svarta som min pizza.
När vi var på Eurostop och handlade fick de
göra marsipanfigurer. De blev riktigt
fina.

Casper har gjort jultomten och Jasmine snögubben.
De ville äta upp de så fort som möjligt. Men de gillade inte
alls marsipan. Jag åt lite av snögubben. Casper tomte hittade
jag på kvällen, tillplattad och upptryckt på väggen.
Om ni undrar varför Jasmine inte var med på julvideon i går
så var det för hennes tomtekläder var helt plötsligt borta.
Får hitta på något annat nästa gång med henne.
Vi hade jättekul när vi gjorde den. Var egentligen bara meningen
att vi skulle ta foton och göra julkort.

Liten tomtenisse.


Lilla kalven 0010.

Idag var det julmarknad på Stadsbongården och ungarna fick rida.






Kommentarer
Postat av: Monica

Åh marsipan som är så gott! Du kunde ha skickat upp den till mig...haha!

2010-12-12 @ 14:05:58
Postat av: Carina

jag ska försöka ordna lite marsipan till nästa gång vi ses.

2010-12-12 @ 22:27:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0