Barnkalas i dagarna tre..

Barnkalas i 32 graders värme och en trång lägenhet kan ju bara
gå åt skogen. Men det blev lyckat ändå. Visserligen några avhopp.
Men det blev nio ungar tillslut. Inte katten gick det att
sitta i uterummet. Rena bastun. Drog ner alla persienner och
dukade i vardagsrummet. Allt gick kanon. Fick god hjälp av
kompisen Anna. Inte så lätt att anordna barnkalas själv.
Men bor man själv så får man fixa det mesta själv. Har ju
ingen släkt här nere. Hade lite semester, stress depp för allting
häromdagen. Jag fick inte så mycket lön innan semestern eftersom
jag hade karens. Man slösar ju lite extra, käkar ute, glass i stora
lass m.m. Sedan alla utgifter med kalas och presenter. Men jag
deppade en dag sedan åkte jag upp till Mikael som är i stugan
i Olofsbo. Att få cykla omkring ute på landet och känna tångdoften,
se det vackra havet. Kan ju få alla på gott humör. Sedan att
få umgås med Mikael blir ju pricken över iet. Men dagarna
går så snabbt. Inga fler dagar i Olofsbo blir det nu.
Mikael kör till Gislaved på fredag och kör sedan till Stockholm
med sina barn. Själv har jag inget mer inplanerat. Sola och bada.
Jo höll på att glömma. Nästa fredag ska jag till Göteborg
och gå på Pink konsert. Fick det i födelsedagspresent av Mikael.
Pink?Jo hon är väl bra. Det är väl mer för Mikaels ungar som vi ska
dit. Ska bli mysigt. Vi hade tänkt att sova på hotell men det blev
ju jättedyrt.
Annars fyllde Jasmine 7 år idag. Hon har fått massa paket och roliga
saker. Trollerilåda och spel. Fått så hon kan göra stora såpbubblor. Fullt
av nya saker.
Idag har vi haft kalas med Mikael och hans barn, Sofia och Aliev.
Sofia kom igår på besök. Vi åkte och badade och Sofia har köpt ny kamera
och hon fotat precis lika mycket som jag. Nu är hon lika tokig.
På kvällen var jag på fotoklubbens korvgrillning. Jättekul. Så trevligt
att träffa andra fantaster. Inga snygga bilder tog jag men kul ändå.
Sofia släpade ut mig mitt i natten att ta foto på blixtarna, inte ett
foto blev bra.
Tur att det inte varit så soligt i dag så alla röda skinn får vila.
Nu ska jag börja slappa och inte stressa.

Sofia på Östra Stranden

Jasmine öppnar paket.

Tårtkalas


Två till fotofantaster med egna kameror.

Kossorna vid Glommen

Krabbfiske. Fiskaren okänd. Sebbe hette krabban.


Kommentarer
Postat av: Monica

Är här och kollar nästan varje dag. Hade gärna hjälpt till med barnkalas, jag tycker sånt är jätteroligt :-)

Kram från oss i Hållinge.

2010-07-14 @ 00:09:08
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com
Postat av: Carina

Ja det är synd att vi bor en bit ifrån. Men Värmland lockar inte att bo i längre. Trivs så bra i Halmstad.

Hade varit kul och se dig som lekledare på barnkalaset.

Kram

2010-07-14 @ 08:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0