Casper filosoferar...

Casper hjälper ofta mig när jag lagar mat.
Idag försökte han skala potatis och säger:
"När jag blir stor ska jag bli doktor, då ska jag
laga mat till de sjuka. Jag ska göra potatis,
ketchup och spenat. Sedan kan de gå hem"
Gulligt han kan vara.
Något han sagt till sin pappa för ett tag sedan
är:
" Varför blir alla så ledsna när någon dör,
det kommer ju nya människor hela tiden"

Annars har vi varit på en shoppingrunda och sedan
badat i Furulundsbadet. Underbart tyckte ungarna
fast det nästan var blåa av kyla. De blev fort
kalla eftersom solen inte höll sig framme.
Jag stod vid poolkanten och höll ett vakande
öga på de. För kallt för min smak.
Våra kompisar Saga och Tilda var också där.
Kul att träffa dom en stund. Självklart
Anna och Tjommen med.

Casper filosofen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0