Då var Dag 1 gjord...

Första dagen på jobbet efter semestern. Då återstår
typ 330 dagar till nästa års lång semester. Får jag sena perioden
nästa år, ja då är det 364 dagar kvar.
Hur ska man hinna med allt när man jobbar heltid?
Inte färdig med att måla staketet. Upptäckte idag att jag
har varit så fokuserad på staketet att jag inte har märkt
att gräset behöver klippas, rabatterna rensas och tvätt högen
bara växer. Drog några ogräs, klippte halva gräset och skrapade
några plankor till, solade 20 min, lagade mat och tvätten den får vänta.
Hann med lite när jag kom hem från jobbet klockan 17.00.
Casper slängde massa ris på golvet när vi åt så jag fick damsuga
halva uterummet och köket också. Man kan ju hinna mycket på
några timmar. Så det ska väl ordna sig.
I morgon är jag ledig. Ska köpa nytt objektiv. Fått lite tips
på foto sidan. ( Halmstads fotoklubb) Så jag börjar bli lite
klokare. Annars, sola, bada om vädret blir bra. Tvätt högen,
gräset, staketet. Måste ut och fotografera om jag hittat mitt
objektiv. Så sysslolös lär jag inte vara.

Solnedgång vid Glommen. Möjligt att jag redan lagt upp denna,
ber om ursäkt i så fall.
Är lite trött idag. Somnade klockan 02.00 och gick upp 06.00. Dåliga
sov vanor har man lagt till sig på semestern.

Kommentarer
Postat av: Ulrika A

Tänk på att det alltid är dyrare att köpa fotogrejor direkt i butik. Jag brukar beställa på Cyberphoto eller Scandinavian Photo.

Lycka till med köpet!

2010-07-26 @ 23:07:30
Postat av: Carina

Har hittat lite på extrapris, så det skulle bara skilja någon hundralapp. Så slipper jag vänta.

Har inte kollat på scandinavian photo. Ska kika för säkerhets skull. Tack för tipset.

2010-07-26 @ 23:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0