Rysk roulett...

Dina avfyrade ord sved som glödande kol.
Lämnade mig ensam på dansgolvet, omgiven
av Ralph Lauren backslick och trånade
Paris Hilton kopior. Plast, rök och doft av
chanel no 5.
Passade inte in någonstans.
Sökte förtvivlad efter nödutgången.
Försökte dränka mig i en Cosmopolitan.
Ingen försökte rädda mig.
Spelade ett högt spel för att vinna dig.
Men drog bara nitlott efter nitlott.

Du sa att jag var en kvinna av moder jord.
Gillade min enkelhet.
Men du fattade snabbt att jag aldrig skulle passa in.
Alla former går inte att stöpa om.
Ditt mönster var rutigt och mitt randigt.
Det gick inte blanda.

Nu står jag här med obekväma klackar och
kort kjol. Drunknar i ett hav av hög musik.
Mot utgången ser jag nog som ler...
Någon som lovar bedöva smärtan.
Dags att ladda om för en ny roulett av känslor.

Öl, vrål och ett par nakna tår.
Två ensamma nattvandrare förenas.

Lite lek med ord.
Vet inte varför en massa berättelse och dikter
dyker upp i mitt huvud titt som tätt.
Det är bara är så. Jag har alltid skrivit mycket.
Har skrivit två långa romaner som ligger i någon låda.
Skickade aldrig in de. Tog nästan två år att
skriva de. Tror att rädslan att få nej skrämde mig.
Har påbörjat lite nytt men tiden räcker inte till.
Har medverkat i 3 böcker. Men några noveller.
Man har väl lite dröm att skriva.
Bloggen får räcka.
En trevlig kommentar gör mig alltid glad.

Annars har vi alla varit gnälliga idag.
Både jag och barnen.
Trötta och tjuriga.
Vi gick en runda på stan. Vilket inte gjorde
oss på bättre humör. Men jag fick köpt mig ett nytt
objektiv. Annars, badat och varit på stadsbondgården.
Målat bara en liten runda.
Vet inte varför vi varit gnälliga.
Börja jobba och vara på fritis stress kanske.

Jasmine och Casper tittar nyfiket efter den nya lekplatsen.

Blommor och bin på bondgården.

Plask och lek på Östra Stranden.

Sjöjungfrun Jasmine.

Casper hittat en snäcka.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0