Nä, jag är bara tjock...

Så ledsen jag blev idag när en kollega fråga om jag
var gravid och hänvisade till min tjocka mage.
Visst har jag gått upp några kilo. Men jag är verkligen
inte gravid. Har inte tänk på annat hela eftermiddag
och nu i kvällen. Tog det inte så hårt när Casper sa
att jag såg gravid ut. Men detta känns ända ut i märgen.
Suck. Känner mig inte tjock. Putmage har jag alltid
haft. Blir lätt svullen eftersom jag är känslig för laktos.
Äter ju laktosfrikost. Det jag behöver är jag att
röra på mig mer. Mina nya joggingskor känns
bra nu. Så bara penicillin kuren är slut så ska jag
ut och jogga igen. Lustigt att jag faktiskt gjorde
några situps i morse.
Ok nya tag inte deppa ihop.
Drömmer inte om någon fotomodells kropp.
Är ju ändå 41 år.
Vill bara njuta av livet och ha det bra.
Vin och äta gott. Godis när jag vill.
Men jag ska röra på mig mer och inte godis
på vardagarna. Mer situps.
Men några fler barn har jag verkligen inte tänkt
skaffa mig.
Jag är bara fet...

Casper tog en bild på min tjocka mage idag. Han fick inte med hela
huvudet. Men det är jag idag. Solbränna behövs.

Kommentarer
Postat av: Monica

Asch! Tänk så här att den som verkligen kände sig dum var hon som sa det.

Jag har varit med om samma sak två gånger. Första gången var det Annikas syrra som sa det. Och för ett år sen var det en brukare på jobbet som frågade när jag skulle ha det. Men han kände sig så pinsam, stackarn. Jättegenerad blev han.

Själv är jag ju fullkomligt medveten om att jag är tjock så jag tar inte särskilt illa upp faktiskt.

Men du ääääär ju inte ens tjock Carina! Jämför med mig så kan vi tala om vem som är tjock!

Jag tror till viss del även för mig att det har med mitt irriterade tarmsystem att göra, det heter ju till och med ballongmage IBS.

Kram på dej. Man mår bara bra av att vara lite rund och go´! :-)

2010-06-02 @ 20:22:19
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com
Postat av: Carina

tack Monica. dina ord värmer.

Ja lite rund och go ska man vara,

Kram

2010-06-02 @ 20:36:37
Postat av: Solveig

Du ser ju ut som en normal svensk kvinna i sina bästa år. Träna kan du göra när dina barn har blivit lite större då får du mkt mer tid till dig själv. Sluta banta njut av livet. Kramar från ett fantastiskt fint Strängnäs.

2010-06-02 @ 23:08:29
Postat av: Carina

Tack Solveig, Nä Banta är inte min grej. Ja tiden ska ju räcka till allt. Härligt att höra att det är fint i Strängnäs. Underbart med sommarvärme.

Kram

2010-06-03 @ 06:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0