Uppstart Halmstad fotoklubb och Nalle Puh det är jag...

Stressade hela dagen på jobbet och det var lika
stressigt efter jobbet. Skyndade mig
och hämtade ungarna på dagis. Slängde ihop
lite klibbiga snabbmakaroner och stekte fläsk.
Lämnade ungarna hos deras pappa och begav mig
på ett möte.
Ett uppstarts möte för Halmstads fotoklubb. Om ni
inte har märkt det innan så älskar jag min kamera.
Hur kul var inte det att träffa likasinnade. Andra personer
som också kryper runt på alla fyra i trädgården
i jakten på det perfekta foton. Nu är ju jag bara på
låg nivå ännu. Jag tror att jag kan lära mig en hel
del i fotoklubben. Vilka fantastisk duktiga fotografer som
var där. En blandad komplott. Proffs och amatörer.
Vi ska träffas 1 gång i månaden. Jag tror att
jag kan smälta in och kände mig inte lika malplacerat
som på ett bröllop. Ni vet hur illa man kan hamna.
Mellan några fastrar och kusiner till brudgummen
du knappt känner. Hela kvällen får du höra roliga
historier om personer du aldrig mött. Du ler och nickar
när du tror du ska och bara längtar efter dansen ska
börja. Så du äntligen kan mingla runt och prata med
de du känner. Lätt att man börjar tänka på bröllop
i dessa tider när Vickan nu ska bli äkta maka.
Det bröllopet blev jag inte bjuden på. Hur kul hade
det varit att sitta bredvid Daniels gamla faster och
hans kusin från landet?
När jag nattade Casper i kväll så läste vi om Nalle Puh.
Efter sagan sa han att han var Nasse. Frågade honom
då vem jag liknar i Nalle Puh, han svarat kvickt.
- Du är Nalle Puh. För du är lika tjock som han.
Suck, nu får jag ta tag i den här biten.
Idag bjöd Läkaren Stratos på tårta. Både smörgåstårta
och vanlig tårta. Det var mycket gott.  En jättefin
blomma fick vi också.
Fel dag att börja banta, tårta och fläsk.
Får börja i morgon.

Jasmine har börjat med yoga...



Kommentarer
Postat av: Monica

Hoppsan är vi här samtidigt :-)?

2010-06-16 @ 22:21:59
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com
Postat av: Monica

Nu har jag läst inlägget och kollat bilden; vad duktig hon är!

Och du, jag tror Casper bara skojretas... inte är du tjock! Never!

Känner förresten igen känslan du beskriver från bröllop.... jag minns ett som jag verkligen kände så på... talar inte om vilket ;-)

2010-06-16 @ 22:25:10
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com
Postat av: Carina

Lite mullig är jag. Något får jag göra,

haha, ska fundera på vilket bröllop.

Kram

2010-06-16 @ 22:37:28
Postat av: saraemilia

tack för din fina kommentar, jag blev själv väldigt nöjd mig bilderna. du borde vara jättenöjd med dina bilder också (:

kram

2010-06-17 @ 09:41:12
URL: http://saraemiliia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0