Grillat är godast.

Ska vi grilla korv idag ungar?
Ungarna blev jätteglada och uppspelta.
Tropisk värme och av med alla tjocka kläder.
Nu skulle grillen fram. Ok tänkte jag fram med
engångsgrillen. Onödigt att släpa fram stora grillen
för att par korvar.
Men det var ju lika mycket jobb för det.
Fick inte fyr först. Tog hur lång tid som helst
innan vi kunde börja grilla. Jag trodde att det skulle
gå fortare. Tillslut var det dags att äta våra
korvar och korvspett. Då säger ungarna.
- Vi gillar inte grillad korv. De ska vara kokt.
Kul, åt gjorde dom med smör på brödet och korven
bredvid. Glad i hågen plockade jag fram marshmallows.
Dom var inte heller goda grillade tyckte barnen.
Efter allt besvär kom jag på att jag behövde
ju steka pannkakor till picknick på dagis i morgon.
Bara att ställa sig vid spisen.
Så kan det gå...

Det blåa planket bakom, ja det ska föreningen snart byta ut.
Aldrig mer engångsgrill hemma.

Jasmine på språng...


Kommentarer
Postat av: m

grillad tjock korv mmmm

2010-05-19 @ 23:41:50
Postat av: Carina

Ja grillat är ju godast.

2010-05-20 @ 06:39:26
Postat av: A

ja, de e gott (Y)

2010-05-20 @ 07:33:13
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: linn

grilla är nästan det bästa med sommaren :)

2010-05-20 @ 07:43:27
URL: http://linnlii.blogg.se/
Postat av: Carina

grilla är sommar :)

2010-05-20 @ 19:40:15
Postat av: Monica

Underbara ungar du har! :-)

Du och jag och ungarna innan Casper fanns var ju också och grillade på engångsgrill en sommar när P och jag var och hälsade på. Vi gick jäääättelångt, men vilken härlig promenad.

Kram!

2010-05-21 @ 17:18:00
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com
Postat av: Carina

Ja det var mysigt, har knappt gått där sedan den gången. Helt underbart vackert.

kram

2010-05-21 @ 18:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0