Karneval...

Missade förra veckan karnevalen i Lund. för jag var sjuk.
Är i Gislaved och följde med en liten
runda på stan med Mikael och hans töser.
Helt otroligt vad folk det kunde vara i Gislaved.
Undrar var alla kommer ifrån. Annars är Gislaved
lika öde en lördag som måndag. När vi går runt
i stan i Halmstad brukar Mikael stöta på mer folk
han känner än jag. Får det är väl lite lördags
nöje i Gislaved att åka till Halmstad. Sedan har ju
väldigt många stugor i Halmstad med omnejd.
Men idag var det både karneval och marknad och lockat
man ur husen.
Vi var nog ute nästan 1 timme på stan. Men då ingick
det ett datorköp också. Sara har köpt sig en liten
dator. Hon har ju både fyllt 15 år och konfirmerat
sig och nu räckte pengarna till en dator.
Varken jag eller Sara hade med kameran ut.
Hon är ju lika kameranörd som mig.
Men tog några foton med mobilen.
Nu är jag helt slut. Det blir att vila i eftermiddag.
Mikael ska grilla och fixa något gott att äta.
Annars känner jag att jag blir bättre för varje
penicillin tablett. Synd att jag inte fick medicin tidigare.



Gymnasieeleverna hade gjorde en rödtråd genom hela karnevalen
som började med katastofen i Haiti och slutade med att barn skulle
få vara barn. Man visade festande 12 åringar i Sverige och barn-
soldater i andra länder. Mycket bra gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0