Sjuk, vandrande pinnar och EKG

Kände mig bättre en stund i söndags men vaknade i går
och kände mig inte alls pigg. Tänkte att jag bara var trött
och tog mig till jobbet men det kändes inte alls bra.
Genomled dagen och när jag kom hem somnade jag
vid 17.00 och sov nästan hela kvällen och natten. Insåg att
jag var tvungen att stanna hemma idag.
Var till doktorn igår. Kände mig gammal när doktorn
sa att jag skulle ta EKG. Jag trodde att det kanske
var halsfluss eller något så men hon sa, låter som samma
symtom som vid hjärtmuskel inflammation. Känns inte som
hjärtat sa jag. Men hon sa, bara se det som en hälsoundersökning.
De tog en massa blodprover, ingen diabetes och bra blodvärde.
Ingen förklaring varför jag mår så dåligt. Antagligen allergi
och astman med blandning av förkylning.
Kom på efter läkarbesöket att hon tittade mig aldrig i halsen.
Det är väl bara och vila och vänta ut.
I kväll skulle vi hem till en jobbarkompis och ha lite avslut för
Maria som slutar. Trist att missa detta. Vi som aldrig hittar på
något utanför jobbet. Hade sett i fram emot detta.

Lovat Jasmine att lägga upp en bild på grannes vandrande pinne.
Hon sa att hon kunde få en av henne. Men jag sa att det var ju inte
så bra när hon bor hos sin pappa halva tiden. Då svarade tjejen att det
går jättebra för hon bodde också så. Får komma på någon bättre anledning
för jag tycker inte dom ser så roliga ut.

Kommentarer
Postat av: Solveig

Stackars, stackars dej det är inte kul att vara förkyld.Många kryapådejhälsningar från Solveig.

2010-05-26 @ 06:23:18
Postat av: Carina

Tack Solveig, väldigt konstig förkylning, har aldrig haft något liknande. Men det släpper väl snart.

Kram

2010-05-26 @ 09:30:55
Postat av: Monica

Jag har också haft hjärtmuskelinflammation en gång för en himla massa år sen tror jag. Det gjorde jätteont och jag kunde inte andas. Det var när barna var små och jag jobbade som dagmamma. Min pappa fick komma upp och ta hand om dom allihopa och jag åkte till sjukhuset.

Jag tror att det bröt ut av stress på mig då. Levde ju i en jättejobbig situation just då, så det var nog det.

Det glömmer jag aldrig. Jag var jätterädd och trodde att min sista stund var kommen. Men som sagt det gjorde jätteont.

Du har inte lunginflammation då?

(sa hon som absolut inte kan nåt om sjukvård egentligen, till sjuksköterskan... :-/ )

Kram och krya på dej. Jag är inte heller bra idag :-(

2010-05-26 @ 21:17:15
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com
Postat av: Carina

Doktorn sa att både hjärta och lungor var bra.

Förkylning och allergi besvär. Jag hoppas det vänder snart. Det lät jobbigt. Hoppas du snart blir bättre du med.

Kram

2010-05-26 @ 22:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0