Trött och frusen...

Kollade i almanackan idag. 7 maj och Carina har
namnsdag. Men när jag var ute kändes det som
7 oktober. Nästintill storm och kallt.
Gamla höstlöv och grenar yrde omkring
på gatorna. Kylan trängde in min själ.
Suttit under filten i soffan ikväll. Känt mig
trött och sliten. Man har klagat så många
månader på den kalla vintern och längtat efter
våren. Som nu väldigt sakta anlänt. Men inte
med den värmen vi behöver.
Hoppas det vänder snart.

När lyckan inte växte på träden.
Sågade jag ner alla grenarna.
I skymningen skrev jag ner alla
mina drömmar i sanden.
Men lät vågorna skölja bort dom.
Låg vaken om natten och försökte tyda
stjärnorna.
Såg inte att den glasklara lyckan fanns
framför mig.
Vidsträckt och öppen.
Du är min himel, min sol och mitt allt.
Kanske inte alltid nära men alltid i mitt hjärta.

Saknar dig...







Kommentarer
Postat av: Monica

Grattis i efterskott på namnsdagen!

Hoppas allt är bra! Förra veckan var jag på möte med boendet där P bor och vi planerade sommaren lite. Så nu bestämde vi att hon ska vara hos oss vecka 26, var det då ni kommer upp? Vid närmare eftertanke kanske det är bättre att hon bor hos sig då kom jag på... eller jag vet inte. Hon klarar nog alla fall inte farmors trappor längre tror jag för hon har blivit så mycket sämre i benen sen ni träffades sist. Jaja, det ordnar sig då. Men det ska bli jättekul att träffa er igen. Saknar er så! Kram!

2010-05-08 @ 09:30:11
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hör av mig om semesterplanerna.

Det ska bli jättekul att träffas igen : )



Kram

2010-05-08 @ 17:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0