Far och kafka...

Ur grå tunga moln strilar ett envetet regn ner.
Himlen verkar ha hur mycket regn som helst.
En dag man bara vill krypa upp i sin smaragd
gröna soffa med gula kuddar i. Läsa en djup bok
som förvandlingen av Franz Kafka.
Dricka te med vanilj smak och känna doften
av eucalyptus värmeljus. Från stereon kommer
välsignade toner från en knepig opera.
Smaskande på croissant.
Nu är jag inte 28 år och litteraturstudent
och boende i en förort till Paris.
Så jag sitter hemma i min gråsvarta soffa
med datorn framför och i bakgrunden hörs
tonerna från Carton network. Casper ligger på
golvet med armarna upp i luften. Händerna
knutna och lever sin i Scooby doo.
Beredd att försvara sig med knytnävarna.
Jasmine halvligger i soffan och har händerna
fundersamt på hakan. Blicken frånvarande.
Helt inne inne det spännande programmet.
Inte lönt att fråga hur pappaveckan varit.
Förra veckan frågade jag Jasmine vad vi skulle
äta till Kvällsmat. Då svarade hon:
" Min hjärna är fortfarande full av lek så jag kan
inte svara på det"
Min hjärna är full av gråa regnmoln. Sinnet lika
mörkt som årstiden. Usch så trist väder det har
varit i veckan. Varit i Gislaved och idag
har vi ätit fars dag middag hemma hos Mikaels pappa.
Trevligt och gott.
Jag skickade några trisslotter till min pappa och han
vann två nya lotter. Nu väntar jag spänt på att
han ska ringa och berätta om storvinsten.
Håller mina tummar.
Nu ska vi laga pannkaka.
Franz Kafkas bok förvandlingen har jag läst men kommer
knappt ihåg vad den handlade om.

Lövets förvandling...


Kommentarer
Postat av: Mib

Oj vad impad jag blir. Jag har inte läst den boken... Bakläxa!

Din Jasmine har också för häftiga kommentarer! Det där får du se till att komma ihåg att berätta när hon blir stor.

:-)

2010-11-14 @ 18:23:10
URL: http://mibfilosoferar.zoomin.se
Postat av: Carina

kul att kunna impa på någon.

Funderar på att skriva ut hela bloggen och

spara. Vore kul att ha och bläddra i om några år.

Kram MIB

2010-11-14 @ 18:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0