Han heter Mats och är min...

personliga bankman och vi hade en träff idag. Blev
uppringd förra veckan av min bank och de undrade
om jag ville komma dit och träffa Mats för en
personlig genomgång av min ekonomi.
Tittade på min sparkonto med 121 kr på och undrade
om det var lönt. Några större investeringar
kändes avlägset. Men de lyckades övertala mig
att gå dit ändå. Det som jag tycker
är lite annorlunda är ju att banken vill att man
ska teckna en massa försäkringar. Helt
plötsligt förvandlas bankmannen till en försäljare med
talets gåva. Jag är ju rätt naiv och tror nästan alltid
att alla vill något gott. Är nog lite lättlurad. Men kände
mig lite skeptisk till alla hans förslag. Skrev inte
på några fler papper. Får kolla upp lite med mina
försäkringar. Jag tycker sådant är så tråkigt.
Papper och en massa olika bolag. Man kan säkert
tjäna en massa pengar på att ringa runt och kolla
med alla olika bolag vilken som är bäst och billigast.
Men usch så tråkigt.
Bäst jag skriver innan ni tycker för synd om mig att
jag har ett litet reservkonto med några fler kronor på.
Gömt på en annan bank för in case of emergency.
I morgon är jag ledig. Casper ska äntligen få träffa
en sjukgymnast. Var till läkaren för hans nacke i
maj. Remisser har gått fram och tillbaka och sedan
försvunnit. Har ringt flera gånger och nu äntligen
är det dags. Ska bli spännande att se vad det kan
vara för fel. Han kan inte lyfta sin nacke ordentligt.
Om han ligger på rygg så kan han inte lyfta upp
huvudet. Inte sätta hakan mot bröstet.
Jag är lite förbannad att det har dragit ut så på tiden.
Förhoppningsvis så räcker det med övningar.
Tråkigt om de behöver göra en större utredning.
Känns som man har förlorat så mycket tid i så fall.
Men det blir säkert bra med lite övningar.
Annars kommer Mikael i helgen. Sofia fyller
år på söndag så det blir att köpa present och
åka till Lund. Ska bli jättekul.

Casper min lilla sötnos.


Kommentarer
Postat av: solveig

Värsta flytet egen tränare och nu egen bankman inte illa. Kram Solveig

2010-11-19 @ 00:32:18
Postat av: Carina

nä inte illa alls. Nu saknas bara en en egen stylist.

Men jag nöjer mig med detta så länge.

Kram.

2010-11-19 @ 08:18:34
Postat av: Monica

Ja jag säger detsamma, först en Tommy och sen en Mats.... Mmm, Carina då!!!



Men vilken tid för denna remiss! Det är ju sanslöst! Så ska det ju inte gå till! Har dom ingen vårdgaranti???



Hälsa Fia med en stor kram! Ja dom andra två godingarna också förstås, men mest Fia för att hon fyller år!



Och så en kram till dig med!

2010-11-21 @ 12:51:30
Postat av: Carina

Ja Monica, ett nytt datasystem hade tappat bort remissen. Så kan det gå.

Kram

2010-11-21 @ 19:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0