Usch så tråkigt...

Att hämta barnen på dagis när det är mörkt
och de är sist kvar. Snacka om att man får dåligt
samvete. Hämtade vid 17.00 och Casper var
ensam kvar på sitt dagis och Jasmine ensam
kvar på fritis. När det är lov så brukar det
var lite mindre barn där. Många tar semester
och pusslar ihop det på annat sätt. Jag tycker
det är så tråkigt nu när det är så mörkt.
Man blir inte alls pigg. Vill bara hem och lägga
sig. I går fick jag lite hastigt ta mig till doktorn.
Penicillin igen för uvi. Fan att det alltid är något.
Tog mig till jobbet fast jag inte var helt hundra.
Har ingen lust med karensdag. Vi har flera som är
sjuka och som vi inte fått ersättare för.
Har mycket att göra. Flera möten idag som jag inte
ville missa. Nu är dagen gjord och någon större
energi har jag inte. Ungarna helt slut med.
Men jag ska inte klaga jobbar i morgon sedan ledig
i 3 dagar. Det blir full fart de dagarna. Hela
fredagen är inbokad. På Lördag blir det lite kalas
för Casper. Sofia, Aliev, Mikael och hans barn kommer.
Min släkt bor i Värmland och ingen har sagt att de kommer
ner så det blir ett litet kalas. På söndag har han kalas
på busfabriken med kompisarna. Han fyller inte förrän
nästa vecka. Men då är det pappavecka. Så får man
pussla ihop det. Då blir det kalas med pappans släkt.
Många kalas blir det.

Hade varit mysigt att segla söderut. Fast man skulle gett sig iväg
för länge sedan. För i natt har det verkligen blåst och regnat.
Ingen vidare väder i eftermiddag.
Förtidigt att längta efter sommar och ljuset. Jul och tomtar är
trevligt. Får försöka tänka positivt. Dalai Lama brukar säga att
om man tycker synd om sig själv ska man tänka på andra som
har det mycket värre. Grannen ovanför knackade på och sa att
hon hade vatten på golvet ända ut i vardagsrummet efter sonen
glömt kranen i badkaret. Samtidigt som hennes make kanske akut
behövde opereras för njursten. Det var deras lägenhet som brann
förra året. Så livet är inte så eländigt. Känner mig bara så trött.
Jasmine frågade mig idag vid kvällsmaten.
- Mamma vart var det jag skulle på fredag, var det veterinären?
Hon skall till doktorn och jag hade visst sagt vårdcentralen.
Hon blandade ihop lite. Polyperna behöver antagligen opereras på
henne. Hon snarkar som en hel karl och är ständigt täppt i näsan.
Så kan det vara.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0