Virvelvindarna far fram...

Fattar inte hur två så korta personer kan ställa
till det så mycket. På bara ett par minuter är
hela lägenheten upp och ner. Som tur är har jag
en liten hållhake på Casper. Han fyller år nästa
vecka. Effektivt men kanske inte så så snällt.
Snart kan man ha julklappar som hållhake.
Föräldrar måste ha sådant. Jag vet att det är
bättre att berömma det som är bra och
osv. Men inte alltid. Inte lätt med barnuppfostran.
Idag har jag fått lite skjutit upp saker gjorda.
Känns bra när det är väl gjort.
Bokat in på fredag att köpa vinterdäck.
Nappat på ett bra erbjudande. Får se om jag
hittar ett ännu bättre. Mikael skulle kolla lite med.
Däckens mecka är ju fortfarande Gislaved.
Har varit på banken och plundrat lite i mitt hemliga
sparkonto. Det kostar ju några lappar att byta däck.
Fattar inte varför alla måste gå till banken när
jag skall dit. Hur mycket folk som helst.
Vi fick nummer 247 och 228 var nästa nummer.
Frågade Jasmine på skoj hur många personer
som var före. Hon tänker en stund och säger tillslut.
- Öh, skit många.
Hennes ord lättade upp stämningen i den långa kön.
Gick en runda på stan och försökte hitta en ny tröja.
Hittade en snygg faktiskt. Hade jag köpt den i går hade
jag fått 25 procent rabatt. Typiskt.
Nu ska vi laga mat och sedan städa.

Min tjusiga orkidé som precis börjat blommat på nytt igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0