Stenigt...

Livets väg är en resa bland stock och sten.
Stora stenar som man knappt kan gå över
och små stenar som blir ett gnagande
skavsår.
Man möter stora hinder som ger huvudbry
och små man knappt märker.
Du får ris och du får ros.
Rosorna torkar du och lägger på en hylla
och bevarar.
Riset lägger du på hög och försöker glömma bort.
Men envist finns det spår överallt.
Små kvistar som sticker fram när du minst anar.
Både ris och ros har det varit för mig den senaste
tiden. Riset försöker jag glömma och solar
mig lite i glansen i stället. Vissa människor är
stora energitjuvar och är inte värde att spilla
sin power på.
På Nyhems servicehus väller fina kommentarer
in om mina foton. De lockar fram så mycket hos
de äldre. En plockade fram sin gamla kamera och ville
ut och fotografera igen. De visar
fotografier och berättar om sina erfarenheter av fotografering.
Någon berättade hur hon fick bära stativ och reflexskärm
när hennes make skulle ut och fotografera.
Det är verkligen roligt när andra blir inspirerad
av vad man gör. Någon ville till och med köpa
ett av mina foto. (En personal)
Igår var jag på Facebook filmen social network med
kompisen Lena. Mycket bra film. Kul att se hur allt
började. Efter filmen gick vi fikade. Varm choklad
och morotskaka. Lena är verkligen en kanon
trevlig och härlig tjej.

En sten med smiles. Ungefär så har min vecka sett ut.
Ikväll har jag städat för i morgon kommer Mikael.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0