Ensam mamma försöker...

Att hålla humöret uppe när mammaveckan är slut.
Hemma väntar, tom tyst och en stökig lägenhet.
Inga små huliganer någonstans. Lite jobbig vecka
när jag inte var så pigg och nu när jag är frisk,
ja då är de inte hemma längre. Då får man
engagera sig. I kväll har det varit föräldraförenings
möte på Jasmines skola. Förkortat kan man säga
bla bla engagemang bla bla tillsammans är vi
starka, bla bla bla. Satt bara och titta på klockan
som sneglade sig fram. Inte för jag inte bryr
mig och vill engagera mig. Men Jasmine går bara i första
klass och när de pratar om nionde klassare och
mobbing så undrar man vad man gör där.
Men barnen ska formas från början. Får säga att
jag anmälde mig inte som frivillig. Det får räcka
att jag erbjöd mig i fotoklubben. Vi bildade en
arbetsgrupp där jag ingick. I morgon är det årsmöte på Strandbaden
i Falkenberg för vårdförbundet. På onsdag får jag hitta
på något och resten av veckan så blir det Gislaved.
Ungarna får jag faktiskt tillbaka på lördag så jag
ska inte klaga.
Igår fick jag lite panik. Något har hänt med min klädgarderob.
Inbrott? Finns inte många snygga plagg kvar. Fattar inget.
Allt känns bara tråkigt och fult. Innan jag körde till
kompisarna i Åled igår svängde jag in på Eurostop och
bara tog tag i en tröja som jag kollat på häromdagen.
Nästan bara i ren panik.
Har bokat in en resa till Stockholm och då kanske det blir
lite shopping. Jag och Mikael ska åka upp en helg.
En föreställning med Henrik Dorsin, i Hetaste Laget är inbokad.
Vi ska bo hos en kompis till Mikael. Något att se fram
emot i höst.

Jasmine fastna inte på något foto förra veckan.

Vissa stenar är tyngre än andra att bära.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0