Nu har jag ätit kantareller plockade...

från hyllan på grönsaks avdelningen på willys.
25 kr och det var det värt. Älskar kantareller.
Men hitta några verkar hopplöst. Alla säger att
plockar massor men ingen säger vart.
Har jobbat helgen och det har varit lite
jobbigt för jag gjorde illa ryggen hos en
vårdtagare i fredags. Fick stå över timme
med böjd rygg och utföra en omläggning.
Fanns ingen höj och sänkbar säng. Satt på en pall
men då nådde jag inte så bra. Fick mesta tiden
stå böjd. Har väl gjort någon dum vridning också.
Det tar några dagar så är det över. Det värsta är
att sitta och resa sig.
När jag skalade räkor i fredags så har jag fått in en
bit i handen. Får inte bort det och ont gör det.
Rådgjorde med vår sårsköterska och hon sa att det var
bra att det såg infekterat ut och skal biten snart kommer
vandra ut med varet.

Mikael har åkt hem och mina barnen har anlänt.
Tvätt och städ står på schemat. Exet har lite svårt med
tvätttider så en kasse tvätt kommer alltid med.
Mikael har åkt hem. Saknar honom redan.
Annars har jag inte så mycket planerat på mamma veckan.
Är ledig på tisdag. Då får vi hitta på något skoj.
Sofia kanske dyker upp i helgen.
Annars kommer vi hälsa på nyfödda Nova.
Bästa kompisarna i Åled fick en flicka i går.
Ska bli spännande att träffa henne och köpa lite
bebis saker.
Grattis till Anna och Tjommen till er lilla flicka.

Åkte ut och åt en glass i går. En liten sväng till Grötvik också. Åt en helt
underbar banana split.

Kommentarer
Postat av: Solveig

Alsolspritomslag drar ut all skit men drick inte det.

Kantareller mycket billigare att köpa i affären. Jag har också gått runt i skogen och letat och lagt en massa pengar på bensin. Nä en trevlig promenad å så en runda till affären därefter hem och steka svamp å njuta. De som säger att de hittar massor av svamp ljuger troligtvis för de kan aldrig visa eller tala om vart.

Kram Solveig

2010-09-05 @ 22:06:10
Postat av: Carina

aha, de kanske ljuger. Har inte tänkt så långt. Min mamma som bor i värmland har plockat hur mycket som helst. Kommer man upp så visar hon sina svampställen. Men tyvärr ingen resa till värmland inbokad. Willys får duga.

Kram Solveig,

2010-09-06 @ 08:10:39
Postat av: Mib

Nähä, inga lögner här inte! Vi plockar för fullt.

Jag har tipsat om din blogg på min blogg - hoppas det är okej!

Kram från Mib som inte heter nånting annat än just Mib!

:-)

2010-09-07 @ 10:25:16
URL: http://mibfilosoferar.zoomin.se
Postat av: Mib

2010-09-07 @ 10:26:01
URL: http://mibfilosoferar.zoomin.se
Postat av: Carina

MIB du får gärna tipsa om min blogg.

Bara kul.

Jag vet att ni plockar för fullt orättvist.

Kram

2010-09-07 @ 15:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0