Ratad och upp på toppen...

Med lätt darrande blick såg han på mig med
sina mandelformade ögon. Studerade mig uppe
från och ner. Blicken iskall.
Vände på huvudet och tassade
iväg på sina fyra ben utan att ens hälsa.
Så snopet när jag mötte min hund Tarzan.
Några månader i Värmland och han kommer
inte fram till mig. Hans övergivna blick
talade sitt tydliga språk. Jag är ratad.
Han har det så mycket bättre hos sin pensionerade
mormor. Än sin stressade heltidsarbetande
matte. Jag vet att det är rätt val men jag hade
förväntat mig en glad Tarzan. Visste smälte han
efterhand och tillslut fick jag kela lite med honom.
Vi träffades på kalas hos min kusin som fyllde
50 år. Jättekul att träffa alla gamla släktingar.
Mikael överlevde mötet med släkten med.
Kul eftermiddag och sedan åkte vi upp till
toppen på Taberg. Vilken utsikt.

Övergiven..

.

Toppen på Taberg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0