Tjejfest, fototävling och lite...

Gårdagen var en blandad dag får jag lov att säga.
Solen sken och jag stämplade ut lite tidigare.
Hade många planer.
Först blev det en avstickare på Andersberg.
Mitt ibland alla kulturer slås portarna upp för en
liten fotoutställning. Ricky från fotoklubben
ställer ut några av sina foton och texter. En trevlig
liten utställning. Pratade några ord med fotografen
him self. Fast han bjöd inte på kaffe som han
hade lovat. Men tack för titten ändå.
Nästa anhalt blev Eurostop. Jag har skickat in
ett bidrag till en fototävling och nu skulle
alla foton finnas där. Wow vad glad jag blev när
jag såg att mitt foto även kommit med på planschen
om fototävlingen. Sedan hängde det så grant bredvid
systemet. Fotot är en bild på en dykare. Det är
så otroligt mycket fina foton som pryder Eurostop.
Mitt foto är fint men jag har absolut inga förväntningar.
Jag är supernöjd ändå. Bara att veta många kommer
se mitt lilla foto. Det kommer hänga till 26/9.
När jag kom hem gick jag en promenad, damsög och sedan
bar det av på tjejfest. Var hemma hos en av tjejerna på
Nyhems servicehus. Kanon rolig kväll. Mycket god mat och
vin. Trevligt sällskap och jag kom trea i en väldigt svår frågetävling.
Får erkänna att jag fuskade. Fick en kexchoklad och två dumle
klubbor i pris.
Mycket trevlig kväll. Men sedan när jag skulle gå och lägga mig
så blev jag lite ledsen. Caspers kudde låg i min säng. Han hade legat
där när han var sjuk. Åh vad jag saknar mina barn redan. Jag kan
aldrig vänja mig utan de. Fick träffa de en stund i dag när de
var på gympa. Både Casper och Jasmine har börjat på gympa
på Fyllinge på tisdagar.
Så liten dos barn idag. Ska nog inte bli så ledsen idag.
I söndags var jag hos min kära Mikael. Honom ska jag
träffa lite mer denna veckan. Blir en sväng till Jönköping
och träffa min släkt. Min kusin fyller 50 år. Har inte träffat
de på år och dag.
Glöm inte att spana efter dykaren på Eurostop.

Snygga, trevliga tjejer från Nyhems servicehus.

En annan duktig fotograf, Maggan.

Eva visar stolt upp sitt första pris.

.
Evas spåkula.

Kommentarer
Postat av: Mib

Kan verkligen förstå den där saknaden av barnen.

Fin spåkula!

Kram!

2010-09-14 @ 20:46:20
URL: http://mibfilosoferar.zoomin.se
Postat av: Carina

MIB det går inte att vänja sig.

Tack. Kram

2010-09-14 @ 20:54:38
Postat av: Mib

Nej, det är förstås jättesvårt. Jag tror man måste få ägna tid till att gråta och sakna också. Annars är ju aktiviteter då man tänker på annat förstås bra, men att vara ledsen är viktigt för välmåendet också.

Kramis! Och ha det så bra i jönköping.

2010-09-15 @ 08:55:23
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0