Dricka vin som Julia Roberts...

Alldeles ensam i Italien blir det inte i kväll.
Ensam med pepsi max blir det.
Har drömt mig bort med Julia Roberts i eftermiddag.
Hyrde filmen Eat, pray and love. Mysig
tjejfilm som får en att fundera på livet.
Hon åker runt i världen för att hitta
balans i livet. Börjar hitta min balans i min
röriga lägenhet. Konstigt vad man vänjer
sig fort. Hör inte makapären längre.
Kan sova med den på natten.
Att det är rörigt och stökigt märker jag inte.
Ler åt mig själv när jag lägger brödet i
kylen istället för frysen. De är står
liksom spegelvänt mot vad de brukar.
jag bröt inte ihop när jag inser att det inte
var filmen det var fel på utan antagligen
att min dvd är sönder. Man kan ju se filmer
genom datorn istället. Inte hela världen.
Bara min fot blir bättre.
Jag bor inte i Afghanistan mantrat muntrar
jag upp mig med.
Kommer inte jobba mer denna veckan.
Vila och högläge.
Mikael kommer och hälsar på en sväng i
morgonkväll. Han skulle på fiskemässa
i Jönköping så kunde inte ses i kväll.
Finns ingen möjlighet att jag kan sätta mig
i bilen och köra upp till honom.
Foten måste bli bättre.

Fortsätter med ros temat.

Kommentarer
Postat av: Mib

Hej där! Tack för din lilla kommentar på min blogg. Jag såg den inte först för jag tror vi skrev samtidigt.

Kramar om dig. Den där filmen verkar bra med Julia Roberts. Fast nog inget för min käre man så undrar när jag ska kunna titta på den....

Kram.

2011-04-02 @ 11:13:47
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com
Postat av: Carina

nä en riktig tjejfilm, se den själv när han sitter framför datorn eller är ute i skogen.

Kram.

2011-04-02 @ 11:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0