Härliga dagar...

Intensiva, roliga och helt underbara dagar har det
varit. Vem kunde tro att sommaren helt plötsligt
skulle infinna sig. Min garderob ekar tomt med
snygga sommarkläder. Inte ens en snygg
t-shirt. Blir att införskaffa sig något nytt. Man vågar
visserligen inte tro att det ska hålla i ett tag.
Känns som det är lite för tidigt. Men jag njuter
så länge jag kan.
Hur har det varit att åka med de kristna båtarna
då?(Ålandsbåten) Jo jättekul. Vi har haft det så bra.
Visserligen blev jag skit sur på sj när en kabel
var sönder och de pratade om vi skulle få
byta till buss. Insåg ju att vi skulle
bli försenade. Vi tog det tidiga tåget
så vi hade 4 timmar tillgodo utfall, att sådant skulle inträffa. Nu blev tåget
bara 40 minuter försenat. Ungarna tyckte
det var lite tjatig med de extra minuterna
och blev lite vilda. Men vi hann före mamma och
brorsan ändå. De tog ju bussen från Kristinehamn.
När de kom skålade vi i champagne.
Alkoholfri så klart. Snabbt ombyte och middag
med smörgåsbord. Sedan var det karaoke.
Casper anmälde sig men syrran fick sedan
fortsätta. Trevlig underhållning och ungarna
hade jättekul. Somnade som stockar och vi
turades om att passa de. Brorsan fru
och jag stannade uppe längst. Fin skor
och dansa halva natten kanske inte var det
bästa för min fot. Men det gick hur bra som
helst. Som fotonörd var det rena himmelriket.
Otroligt vackert hela vägen. Hela resan är ju
värt att bara få njuta av utsikten. Vattnet
fridfullt och gnistrande sol.
Nästa morgon väckte mamma oss 07.40.
Har man då somnat klockan 03.00 så
blir man inte så glad. Tur att man inte
var bakis för schemat för dagen
var späckad. Frukost och sedan badade
jag och barnen. Det blev snabbt trång
i den lilla poolen. Vi var mest i
bubbelpoolen för där var lugnast.
Sedan badade vi bastu med havsutsikt.
Helt magnifikt upplevelse. Jasmine
tyckte att detta skall vi göra varje
påsk. Denna resan var verkligen barn-
anpassad. Hände roliga saker hela
tiden. Efter badet var det underhållning
med prinsessan och körven.
Även jättekul för oss vuxna.
Dagen gick jättefort och likaså resan hem
med tåget. Vi somnade en stund alla
tre. Vi har haft så mysigt tillsammans
med familjen.
I går var det också ett späckat schema.
Kalas hos underbara Åledsborna. Deras söta
dotter Saga fyllde sex år. Efter jag lämnat
barnen blev det grillning i Trönninge.
Kalasgod mat och trevligt sällskap.

I väntan på tåget.

I väntan på mormor.

Väntan på att få komma in på båten.

I väntan på en skalad räka?


Solnedgång.

Jasmine sjunger karaoke med Sandra Dahlberg.

Ålandshamn.

Jasmine spexar på joggingdäck.

Prinsessan och körven.

Klart att Jasmine var på scenen igen.

Min framtida bostad?

Plättar på tåget är inte billigt. 55 kr för en liten låda.
Idag har jag jobbat, städat uterummet och klippt gräset. Sover nog
gott i natt.



Kommentarer
Postat av: Mib

Jättefina bilder! Härlig resa!

2011-05-08 @ 20:54:54
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0