Livets vardagliga gång...

Ja som en mantel sträcker sig nu vardagen över oss.
Barnen är tillbaka i skolan och på jobbat har man
varit igång i ett par veckor nu.
Trafiken tätnar på morgonen och killen som alltid
står och röker vid sin bil på hörnan är åter tillbaka.
Nästan varje morgon står han och drar i sig sina
morgonbloss vid sin bil. Vi människor är ju vanemänniskor
och vi befinner oss ofta vid samma ställe vid samma tid
på morgonen. Man sörplar sitt morgonkaffe och rattar
in morgonprogrammen på radion. Cyklar eller tar bilen
till jobbet.  Mina mornar består mest av få upp mina
sömndruckna barn och leta saker.
Varje morgon letar jag efter samma saker. Hårborsten
och mina nycklar. Alltid lika stressig och humöret tryter
när ungarna bråkar. Höjer rösten ganska högt ibland.
Vissa dagar startar jag med uruselt humör. Men på
vägen till jobbet lägger man allt bakom sig.
Glömmer alla bekymmer och tar på sig sitt bästa
leende och humör. Ok jag försöker i alla fall.
Har man ett yrke som sjuksköterska så får man
lägga på ett extra leende och kämpa igenom sina svårigheter.
Nu när man precis haft semester så är det alltid lite
extra svårt. Man drabbas av existentiell kris. Hur ska jag
stå ut till nästa semester? Hur ska jag fylla mina dagar i höst?
Hur ska det gå för min lilla son som precis börjat skolan? Sedan
en annan stor elementär fråga. Vad ska jag äta till middag?
I kväll blev det pannkaka. Hur jag fyller min morgondag har
jag ingen aning om. Jag ska försöka hitta något guldkorn som
gör vardagen lättare. Solen och värmen gjorde det till en
hyfsad bra dag i dag.

En sol som skiner vill vi se mer av.

Vilka vägar som korsas i morgon får vi se.

Kommer vägen vara rak eller krokig?

Ett av mina guldkorn i vardagen är förutom, mina barn, Jörgen så
klart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0