Otack är världens lön...

Ungarna bara skriker, nästan bölar.
"Vi vill inte ha hemmagjord pizza"
Gjorde mig till idag. Egen pizzadeg, egen tomatsås
och till och med egen vitlöksksås. Har tröttnat
på julskinkan och den fick utgöra grunden.
Trots man jobbat och stått i hela dagen så
hade jag ändå energi till en hemmagjord pizza.
Gissa vem som sa smakskens när man väl smakat.
Jo den som hade klagat mest, lilla Casper.
1-0 till mamma denna gången.
I det var det full rulle på jobbet efter fyra dagars
ledighet. Tror jag hann med 14 hembesök. Handleden
har känts bra i flera dagar. Men jag tror jag vet
varför jag fått ont. Jag har bytt tangent bord på
jobbet. Ska byta tillbaka så fort jag kan.

I går så var månen så himla fin. Blev lite lek med ord och bild.

Vi gick en runda på stan i går och kollade in rean. Lite lek på pippiparken blev det också.

En liten tomtekvast blev inköpt på rean.

Tyvärr hittade vi inga one pice på rean. Fick bli till vanligt pris.
Helt plötsligt kunde varken Casper eller Jasmine vara utan sådana.

Casper kämpade hårt häromdagen hemma hos Maja och proppen.
Vi spelade julklapps spelet. Som innebär att man ska ta julklappar från varandra.
Lite svårt för Casper hade hänga med på. Han blev jätteledsen och tillslut
fick han behålla sina röda tossar.
Vi fick lära känna en cirkusdirektör och hans fru. Lite coolt tyckte vi.
Kameler, 14 hundar och en massa andra djur är ju inte alla som har.
Cirkusen heter Olympia.
Ja livet är en riktig cirkus egentligen. Vissa har tagit på sig clownrollen
och bjuder på skratt. Vissa är fina och svårflirtade prinsessor och andra bara dumma som
åsnor. Våghalsiga utan säkerhetsselar och andra har både hängslen
och bälten.
Snart är det dags att summera året som gått. Får bli i nästa blogg inlägg.


Kommentarer
Postat av: Patricia

Hej Carina. Jag får hjälp av mamma att titta på din blogg. Jag undrar hur gammal Viktor är? Nyårskram från Patricia.

2011-12-31 @ 13:09:14
Postat av: Carina

Hej Patricia. Wiktor är 10 år. Många nyårskramar till dig och hela familjen. Kram

2011-12-31 @ 14:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0