Sjuk och Juholt?

Ligger framför tv och kollar på våra bästa år. Den underbara serie
som startade 1965 och som man kan missat ett helt år och ändå
följa med i handlingen. Det bästa med att var sjuk är att kunna
se på den serien. Har känt mig krasslig i några dagar. Började
med lock för örat och ryckningar i ögat. I måndagskväll slog
det till i hela ansiktet. I dessa juletider vill man inte ha karensdag
och jag gick till jobbet ändå i går. Men efter halva dagen fick jag gå hem.
Antagligen är det bihåleinflammation. Har ingen lust att gå till
doktorn och få penicillin. Var ju inte så länge sedan jag hade
halsfluss och fick penicillin. Ska åka ner till apoteket och kolla om
jag kan kurera mig själv. Ska samla lite krafter först.

Så här fint blev vårt pepparkakshus. Ungarna var så smarta och har
fyllt skorstenen och hela huset med nonstop godis. Nu kan de äta
godis varje dag.
I dag skulle jag egentligen hem till en arbetskamrat på soppa. Hon
har bjudit hem hela arbetslaget. Så trist att jag inte kan komma med.

Häromdagen när jag såg Juholt på tv så insåg jag att han var himla lik
ugglan i a-ö. Kunde inte låta bli och göra en bild av de båda.
Visst är de lika? Kusiner?

Kommentarer
Postat av: Moncan

Hej!

Är här och läser ikapp lite. Vilket jättefint och säkert superdupergott pepparkakshus!

Kram!

2011-12-08 @ 14:06:40
Postat av: Carina

Ja undrar om det är gott och kvar efter jul bara kram

2011-12-08 @ 16:38:20
Postat av: monc

Mm mina bägge ska ha chokladkalendrar enligt tradition men sen käkar dom upp alltihopa på en gång.... Dom är ju stora så det är ju upp till dom, men det kanske skulle vara smartare med en aladdinchokladask....

2011-12-08 @ 21:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0