En doft av....

Kaffe sprider sig i mitt kök.
Låter gott men tyvärr doftar även jag
kaffe. Råkade hälla ut halva kaffepaketet
över mig. Spisen och stekmargarinet
alldeles fullt. Prickiga pannkakor blev det.
Vet inte hur många gånger jag har damsugit.
Känns som det är svart/bruna prickar
överallt. Jag menar verkligen över halva
paketet. Jätteklantigt.
Då är helgarbetet avklarar. Suttit som samordnare
hela helgen. Man svarar telefon och skickar
sjuksköterskor till de behövande.
Har nog aldrig varit med om så många febriga
och rossliga patienter. Alla verkade sjuka
denna helgen. Känner mig lite trött
i huvudet av alla samtal. Hämtade barnen
direkt efter jobbet. När vi kom hem gick
vi ut en runda. Kändes så skönt att solen
var framme. Vi gick till stadsbondgården.
Självklart fick kameran följa med.

Ödslig natur?

Två kärleksfulla grisar i alla fall.

Jasmine passade på att sola sig i glansen.

Casper ser bara lite lurig ut.
Trött blev han av promenaden. Han har tuff vecka framför sig.
Blodprover och andra undersökningar. Stackars lille grabb.

Mötte min granne idag som frågade om jag köpt ny bil. Ny bil?
Nä, jag hade bara tvätta den. Får nog tvätta den lite oftare.
Den blev så himla skitig av Värmlandsresan. Nu glänser den
så fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0