Hur orättvist får livet vara...

Varför dör vår lilla underbara Tarzan?
Bara 10 år gammal. En Jack Russel kan bli
ungefär 18 år gammal. Det känns så jävla orättvist
att  han dog. Inte nu när man är redan är så sorgsna över att
mammas John-Erik precis dött. Stackars min lilla mamma.
Först förlora sin livskamrat och nu lilla Tarzan.
Ungarna är helt förkrossade och jag med.
Självklart min mamma med. Han har bott hos
henne sedan i april förra året.
Han somnade in i hennes famn i går kväll. Han började
kräkas blod och hans liv gick inte att rädda.
Min lilla pälsboll.
Han var den sötaste valp man skådat. Charmade alla
och var visserligen ingen knähund. Ett litet yrväder
precis som Jasmine. Jag glömmer aldrig den blick
jag fick av Tarzan när jag kom hem med Jasmine
från bb. Matte du har svikit mig blicken. Men han gick inte
en millimeter från Jasmine och vaktade henne.
Men han tyckte att jag svek honom. Det hade ju
varit mest han och jag. Efter det fick Sofia och
Tarzan ett starkt band. Han var lite en enmanshund.
På slutet blev det äkta kärlek mellan han och min mamma.
Han var den bästa vän man kunde ha. Lyssnade troget
när man var ledsen och slickade bort ens tårar.
Var överlycklig när man kom hem. Ville vara ute
hela tiden. Så fruktansvärd klok och lättlärd. På
valpkursen var han dock klassens clown.
Jag kommer aldrig glömma när han spydde upp
en halvkanin i min säng. Jag var gravid och spydde
som en gris av anblicken av pälsiga köttbitar.
Kaninen hade han ätit på östra stranden. Han älskade
att jaga kaniner där.
Det känns riktigt tung och eländigt nu.

Jag kan inte fatta att du är död Tarzan, älskade dig så.
Sov så gott i himlen.



Kommentarer
Postat av: Solveig

Ja varför blir det så ? Han var ljuvligt söt. Kramar, tänker på dig.

2011-02-27 @ 22:37:01
Postat av: Carina

Nä man inte förstå. Livet är konstigt. Han var den sötaste hunden i världen,

tack för att du tänker på mig. Kram

2011-02-28 @ 08:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0