Plötsligt dödsfall i familjen...

Pratar med min mamma i telefon idag och avslutar
samtalet att hon skall hälsa till sin man John-Erik.
Hon berättar att hon snart ska ut och hjälpa honom med
att såga kvistar i skogen.
Några timmar senare ringer och säger att hon inte hann
hälsa.
Det ofattbara har hänt. John-Erik är död.
En granne hittade honom död i slänten.
Antagligen ett akut hjärtstopp.
Ingen förvarning bara plötslig död.
Känner mig lite chockad och jätteledsen.
Mamma och John-Erik har varit tillsammans
sedan jag var tonåring. Han har liksom alltid
varit med och varit en bonus morfar för mina
barn.  Nu finns han inte längre.
En resa till värmland blir det inom närmsta.

Vår kära John-Erik.
Nu sitter vi här jag och barnen och gråter tillsammans och skrattar
lite ibland för vi har hyrt en film om roliga katter och hundar.



Kommentarer
Postat av: Anders

vad tråkigt för er, jag beklagar sorgen, ibland går allt så jäkla snabbt.......



Kram på er allihop, tänker på er



//Anders

2011-01-15 @ 17:52:50
URL: http://www.andersreitmaier.wordpress.com
Postat av: Carina

Tack så jättemycket Anders.

Dina ord värmer.

Ja, livet är som det är.

Kram

2011-01-15 @ 18:09:27
Postat av: Camilla

Kramar till er alla!

2011-01-15 @ 18:37:40
Postat av: Carina

Tack Camilla.

Kram

2011-01-15 @ 19:21:57
Postat av: Jennie med familj

Alla våra tankar går till er....

Många kramar

2011-01-16 @ 09:22:43
Postat av: Carina

Tack Jennie.

Kram

2011-01-16 @ 11:18:40
Postat av: solveig

Jag beklagar sorgen. PS man får skratta när man sörjer men det kan kännas absurt. Jag hatar sorg den svidande känslan i bröstet som aldrig lämnar en. Många varma tankar till din familj, kramar Solveig.

2011-01-16 @ 13:27:29
Postat av: Anonym

Tack Solveig. ja du vet hur det att förlora en livskamrat. Stackars min lilla mamma.

Många kramar till dig med.

2011-01-16 @ 13:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0