Prickig grindvakt....

Har den senaste tiden märkt att ingen stänger grinden
på dagis. Både när jag kommit på morgonen och
eftermiddag. En sak som gör mig väldigt upprörd. Känns
inte alls tryggt att ett barn bara kan försvinna ut på
gatan. Ett ögonblicksverk. Har sagt till flera föräldrar
som jag vet att att de har glömt. För ett tag sedan satt
det lappar på grinden att den skulle hållas stängd. De har blivit
stulna och inga nya har kommit upp. Naturligtvis har
jag påpekat detta flera gånger som den polis jag är.
I går sa jag till på skarpen och undrade om något
behövde hända först. Händer inget så skriver jag en
insändare i tidningen. På eftermiddagen när jag kom
satt nya skyltar och lappar uppe.
En mamma undrade vad som hade hänt och berättade
att hon aldrig stängde grinden. Hon fick några upprörda
meningar av mig. Hur kan folk vara så korkade. Vissa
föräldrar har bilen igång och ett annat barn väntandes
i bilen när de lämnar på dagis. Tänk om handbromsen
släpper.
När jag var hos doktorn och fick penicillin så frågade doktorn
om jag var allergisk mot penicillin. Jag är allergisk mot en
sort som jag fick när jag var på Gotland för cirka 10 år sedan.
Inte katten kommer jag ihåg vilken sort. Står ju inte i journalen
heller eftersom jag var på Gotland. Nu vet jag vilken sort
det är. Den jag fick nu. Är prickig på hela kroppen. Mest magen
och benen. Tagit en allergitablett. Hoppas det inte blir
värre.
Lite otur har min dotter Jasmine. Casper har denna vecka
fått inbjudan på två kalas. Hon fick en inbjudan till
tandläkaren. Så i morgon blir det tandläkaren för henne.
Jag har tagit semester då dagis är stängt i morgon.
Lönedag, äntligen. Får väl ut shoppa lite i morgon.
Det blir man alltid glad av.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0