Pris för årets ...går till...

Guldbaggegalen ikväll. Det får man ju
slö kolla på. Priset årets charmtroll går
till min son Casper. Han är bara så söt.
I går var han extra kramig och kramades
ganska hårt och jag sa till honom att han
nästan stryper mig.
Då svarar han:
- Lilla mamma du tror väl inte jag stryper en sådan
sötis som du.
Årets yrväder är Jasmine. Hennes fröken gav mig
lite antydningar att hon nästan var för mycket yrväder idag.
De skulle be en specialpedagog kolla på henne.
Men hon är duktig i skolan och jobbar flitigt.
Lite extra energi bara. Detta sa de för ett halv år sedan
också. Inget hände då. Får se vad som händer nu då.
Årets kalkon var väl min middag i går. Gjorde mig
lite extra till igår. Gjorde fläskfile med fetaostsås och soltorkade
tomater kryddad med färsk ingerfära. Inte katten
uppskattade barnen detta. De åt men var misstänksamma
speciellt mot den färska ingefäran.
Man lär sig aldrig. Lika bra att laga korv och makaroner.
Årets solnedgång går till himlen igår.

Ingen havsutsikt bara min parkering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0