Saknad...

Strävsamma år biter ringar i ansiktet.
En varm famn sprider cirklar som växer.
Dina cirklar växer och frodas i generationer.
Vart än du har gått  så har du lämnat dina spår.
Du har alltid funnits där och skulle finnas
så mycket längre.
Men livet spelar oss i spratt.
Ena dagen sitter du vid köksbordet.
Nästa dag vilar din kropp i kylan.
Din vackra själ lever vidare hos oss och
vinden för vår saknad vidare.
Dina andetag lever kvar därute och ger
syre till någon annan.
Vi kommer alltid minnas dig som,
hjälpsam, glad, strävsam och med en stor
portion envishet.
En ny stjärna på himlen har tänds.
Farväl John-Erik.

John-Erik vid sitt köksbord.
Vem ska jag nu ringa när min bil gått sönder?
Tur att jag har köpt mig en ny.


Annars har det varit jobbigt. Fick värsta migränattacken igår.
Först fattade jag inte vad det var. Kroppen började darra
och jag bara kräktes. Blev riktigt rädd. Brukar ju börja
med syn bortfall. Men antagligen sov jag då.
Mitt liv känns som en dålig film titel.
Tre sjukdomar och två begravningar.
Med det är väl lika bra att få allt på en gång.
Tror att jag måste gå och kolla min syn. Jag ser lite
dåligt. Kanske därför jag fick migränattacken.
Får beställa tid. Fick för ett tag sedan en kort från
synsam att jag inte kollat synen på ett tag och borde
boka tid. Typiskt att de skulle få rätt.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Synsam har aldrig rätt de vill bara tjäna pengar på dej. Reklam som fungerar "det var länge sedan du kollade synen", haha de vänder sig nog bara till kvinnor med den slogan. Tre sjukdomar och två begravningar och ett bröllop hade väl varit kul.

2011-01-20 @ 15:37:14
Postat av: Carina

Ja ett bröllop hade varit kul.

Kul om man vet vem som skrev denna kommentaren :)

Kram

2011-01-20 @ 15:59:17
Postat av: solveig

Hej, Carina det var ju syster Solveig.

2011-01-20 @ 17:40:42
Postat av: Carina

Det förstod jag nästan kära systra mi

2011-01-20 @ 18:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0