Vad är väl en bal på slottet...

Gick ju bra att jobba fast jag inte fick semestern
som jag hade sökt idag.
Inte varit nämnvärt tjurig.
Allt går sin gilla gång.
Bara gilla läget.
Nog tjatat om det.
Då är alla helger slut och vardagen infaller sig
smygande tillbaka.
Har ni märk hur mycket reklam det är om
resor i tv? Man kan ju bli tokig på alla
dessa lockande varma länder.
Tänk er att få softa på en strand i
vid ett knall blått hav. Palmer och
kokosnöts drinkar. Hade nöjt mig
med att cykla omkring runt Glommen med
min kamera också.
Men nu har vi tre månader kvar med
vinter och två månader vår att stå ut med först.
Förtidigt att sukta efter sommar.
Tillbaka i verkligheten.

This is real life.
Snö och mörker.

Dags att slänga ut julen...

Från en cykeltur runt Glommen...


Kommentarer
Postat av: Mib

Jättefina foton!

2011-01-15 @ 10:19:00
URL: http://mibfilosoferar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0