Livet som en rostig gammal cykel...

Finns bara en tanke som dyker upp mitt
huvud när jag torkar upp allt vatten på golvet.
Det är inte en tsunamin. Ingen har dött och det
är bara ett köksgolv. Allt för att peppa mig
själv och inte bryta ihop. Fatta hur mycket
vatten som kan spruta ut en vattenledning.
Köpte en diskmaskin av en jobbarkompis.
Glad i hågen bad jag Mikael om hjälp att
installera den. Ni vet ju hur mycket jag har
tummen mitt i handen. De förra ägarna av
lägenheten hade tydligen trott att den skulle
sitta där för evighet. För de hade lagt både
golvet och listerna utanpå. Det var inte
bara att dra ute. Efter diverse hamrande
lyckades Mikael få loss den gamla. Vi
stängde av vattnet till diskmaskinen
och drog loss kopplingen. Ja den avstängnings
knappen funkade inte. Hett vatten bara
sprutade över stackars Mikael. Vart finns
huvudavstängningen till vattnet? Fullständig
panik bröt ut i min hjärna när vattnet bara
steg. Men rusade ut till grannen som snabbt
följde med och stängde snabb av den. Bara det
att Mikael hade redan hittat den och vi satte
på vattnet igen. Ok några svordomar blev det
väl igen. Men äntligen vattnet avstängt. Helvetes
jävlar vad vatten det var i köket. Det klafsade
under trägolvet. Det tog en stund innan allt
vatten var bort. Nu har golvet rest sig lite.
Förhoppningsvis lägger det sig en aning.
Annars har de väl billiga mattor på Ullared.
Som sagt ingen dog men inte alls roligt.
Min fotoskrivare har bara krånglat den sista
tiden. Fick för mig att köpa en ny idag.
Som dagen börjat så borde jag väl anat
ugglor i mossen. Men efter mycket om och men
så fick Mikael liv i den med tillslut. Tack
älskling.
Vi drog ut i solen och joggade en runda sedan.
Min kondition var asdåligt. Nu haltar jag runt
för jag fick ont i hälen.
Nä ingen rolig dag.

Ungefär lika roligt som en gammal rostig cykel.


Kommentarer
Postat av: Solveig

Hej Carina. Har du fått mkt vatten under ett trägolv så kontakta ditt försäkringsbolag då behöver du bara betala självrisken annars är det stor risk att du får kvarstående fukt dvs mögel där. Att då betala saneringen blir dyrt. Försäkringsbolaget hjälper dig med att sätta in fläktar som torkar ut så du inte behöver ta upp golvet.Kramar Solveig.

2011-03-20 @ 09:29:17
Postat av: Carina

Ja det får jag fundera på. Kram

2011-03-20 @ 10:12:17
Postat av: Steinbettina

Nice site... Very cool design! Useful information. Go on! Good Site

2012-01-09 @ 21:32:48
URL: http://steinbettina.blogminds.com
Postat av: Carina

Thank you

2012-01-10 @ 20:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0