Om någon bara hade sagt...

Att hela lägenheten skulle se ut som ett vitt täcke.
Så hade man tänkt lite annorlunda. Blev lite snopen
när jag kom hem idag. Golvet borta. Slipat och fint.
Inga problem att gå på det. Men hela lägenheten
är ju fullt av slipdamm. De kunde jag sagt till om det.
Det tänkte inte jag på. Inte så bra att vi hade
tagit bort skåpluckorna. Allt är vitt. De kunde ju lagt
bort jackorna i hallen när jag inte tänkte
på det. Nu har jag städat lite. Torkat och damsugit.
När jag satte på ugnen fick jag nästa chock.
Spisen fungerade inte. Ringde upp snickaren
och frågade vad de hade gjort. De var ju helt
oskyldiga. Men som tur var den inte trasig.
När de hade brutit strömmen så hade
timern ändrat sig. Lite snurrande på
knapparna så gick den igång. Jag och teknikens
under.
På jobbet har jag svarat i telefon. Lika ont
i foten för det. Man rör på sig en del på kontoret med.
Har bestämt mig för att jobba ute i morgon.
Får se om det går. Är lite saker jag själv
vill ta hand om. Får se om det går. Är det lika
ont på onsdag så går jag tillbaka till doktorn.
Har sex arbetsdagar denna vecka. Jag var helt
slut efter två timmar idag. Kommer
bli en spännande vecka. Vill inte vara hemma.
Dels för golvet men också för ekonomin. Känner
att jag kan inte förlora mer pengar. Vi får se
hur det går. Håll tummarna för mig.

Man kan undra vad hon tänker lilla Jasmine.
Igår när vi körde förbi reklamskylten med vårruset säger hon
lite kaxigt.
"Ja du mamma, kommer nog inte gå bra för dig med vårruset med
ditt ben. Du kan nog inte springa det. Du som brukar få medaljer."
Det börjar bli ont om tid att träna för vårruset. Blir nog
att gå i år. Fast det känns avlägset just nu att gå 5 km.


Kommentarer
Postat av: Monica

Ja usch vad jobbigt! Hade ju varit bra att veta att allt skulle bli vitt så där!

Läser lite neråt och ser att du blivit nominerad till mixmegapols tjejplan. Det har jag också blivit! Jag blev så rörd och glad så jag grät. Men så tänkte jag till och insåg att det inte skulle funka, så nu vägrar jag lyssna på mix megapol för jag vill inte höra mitt namn ropas upp.... Jag kommer inte att åka. Så är det. Känns sorgligt men sant.

Kram på dej. Hoppas du kommer iväg.

2011-03-28 @ 21:37:11
Postat av: Carina

Tänk om vi hade kommit med båda. Kul vi hade haft.

Men vi har ju vår kryssning på gång i stället,

tävlingen är redan avgjord. Vi kom inte med.

kram

2011-03-28 @ 22:03:03
Postat av: Monica

Ok vilken tur då behöver man inte ha ågren över det :-)

Ja vi får kryssa istället!

Kram.

2011-03-28 @ 22:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0