Pizza eller ambulans...

Så pinsamt det blev i kväll. Var ute och handlade
och klockan började bli mycket. Dags att beställa
pizza. Halade upp min mobiltelefonen och fick
helt hjärnsläpp. Trodde jag kom ihåg numret
till pizzerian utantill. Men det gjorde jag inte.
Jag slog numret till ambulansen. Då menar jag inte
112 utan numret vi använder på jobbet. Så pinsamt
det kändes. Pizza fick vi alla fall efter ett samtal
till nummerupplysningen.
Haft lite otur med mobilen idag. Jasmine behövde
gå till doktorn idag för hon har eksem. Utnyttjade
min lunch till detta. När jag sedan anlände till
jobbet hittade jag inte min privata mobil.
Letade runt hos alla vårdtagare jag hade varit
hos. Ringde massor till telefonen. Hittade inte
den någonstans. Började få lätt panik.
Åkte tillbaka till vårdcentralen och ringde en
sista gång. Då svarade en röst. Visst låg
den på vårdcentralen. En snäll man hade hittade den.
Mitt i alla förvirring och stress kände jag att
jag inte tackade honom riktigt. Jag hade inte
ett öre på mig. Men en dagens ros är han
verkligen värd. Det finns hopp för mänskligheten.
Hurra för ärliga människor.
I helgen ska jag
skriva en telefonlista. För de flesta har jag bara
sparade på min mobil. Hade den inte kommit
tillbaka hade det blivit svårt att ringa.
En rörig och stressig dag.
Nu har vi ätit pizza och nu blir det chips och
lite tv. I morgon får vi se vad vi hittar på.
Inga planer mer än melodifestivalen.
Vi har ju ett fotoprojekt på gång också.
Hoppas vädret blir bra.

En ros till den som fann min telefon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0