Alladins lampa?

Magi finns bara i sagornas värld men i går började jag nästan
tro på Alladins lampa.
Sitter på stan och njuter av en glass i solens sken.
Barnen leker med sina vimplar och härjar fritt tillsammans
med Jörgens, Viktor på torget. 
Av glass blir man kaffesugen. Lång kö överallt.
Då som genom ett trollslag kommer Spiderman fram och bjuder
kaffe. Ja det är helt sant. Han har till och med mjölk med
sig. Underbart gott kaffe dessutom.
Ni får tro vad ni vill med det är faktiskt sant, precis så var det.
En stund senare blir min fot fotograferad av okänd och barnen
får av samma person en varsin glass.
En annorlunda dag.
Ja livet har sina outgrundliga vägar. Liksom mina.
Tvära kast livet.
Men bara man mår bra och känner lycka.
Just nu har jag bara ett stort leende på mina läppar.
Skjuter mina bekymmer åt sidan. Skrattar åt allt
elände som har varit.
Lever i nuet och njuter.
Känner inga krav eller måsten.

En mobilbild från stranden igår.

En mobilbild på Jasmine. Från ett besök hemma hos Åleds kompisarna.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0