En skokartong...

Jag är så trött på att bo i en skokartong.
För så känns min lägenhet. Trodde idag att
tapeterna skulle komma upp. Målaren har hållit
på i tre dagar nu. Trodde att förarbetet skulle
vara över. Men icke sa nicke. Kanske i morgon sa
han.
Känns som det är saker överallt. Har tömt
hall ock kök på allt. Det finns
liksom ingen plats mer. Visst det är bara
ett i-landsproblem. Bo trångt och utan golv
och tapeter. Finns hur många fattiga människor
i världen som gör det dagligen. Så varför gnälla
över några extra dagar. Eländet är ju snart över.
Snygg och fint kommer det bli.
Så nu har jag gnällt färdigt.
I morse sa min dotter att jag såg konstig ut
i håret. Jag hade precis fönat det och det stod
lite åt alla håll och kanter. Frågade om hon
inte tyckte jag var snygg så i håret, då svarar hon:
-Måste jag svara på den frågan. Jag vill inte göra dig ledsen.
Lilla underbara Jasmine. Hon är så himla diplomatiskt.
Hon vill aldrig välja sida eller såra någon.
Så söt hon är.
Annars har vi fått en ny familjemedlem. Caspers
nya gosedjur kängurun Bruno och lillen.

Casper och Bruno.

Jag i parken i lördags. Jag och Lena hade picknick. Synd att det blev
så kallt. Men vilken tur att vi fick värmande sällskap.




Kommentarer
Postat av: Monica

Men du, har du några snygga skor i skokartongen då? Förlåt men jag kunde inte låta bli.... hihihi.

Kram på dej.

2011-05-05 @ 22:53:45
Postat av: carina

haha monica

2011-05-06 @ 21:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0