Omtumlande dagar...

Får säga att det har verkligen varit annorlunda dagar.
Att vara i rampljuset tar på krafterna.
Många som har hört mig i radion och sett mig
i tidningen. Det är klart att det kostar om man
sticker ut hakan på det viset. Som tur är, så
är det flesta positiva och stödjer mig. Allt började
egentligen som ett skämt vem kunde ana att det
skulle bli så här. Men nu har det återgått till vardag
igen. Får säga att jag längtar mest efter en lugn
söderhavsö. Palmer, pina colada och han den snygge
bredvid mig. Några lekande barn vid strandkanten.
Så underbart det hade varit. Hoppas det snart
blir beach väder i alla fall.
Ikväll har jag och barnen varit på Fyllinge rundan.
En tipsrunda i organiserat kaos av skolan. Först visste ingen vart
den fösta frågan var. Casper blev trött efter tredje
frågan. Vid sjätte frågan blev han bajsnödig. Väldigt
akut och in i buskarna. Vilken tur att vi hade servetter med oss.
Frågorna var skitsvåra och jag tror knappt att någon
tyckte det kul. Till och med barnfrågorna var svåra.
Man bara undrar varför man lägger nivån så.
Den som vann fick 8 rätt och jag fick 7 rätt.
När rundan äntligen var slut var det picknick. Jag
kände inte en kotte. Många välbekanta men ingen
direkt att prata med. Urtråkigt. Han som höll idet hela
sa att ja vi är minst 100 st. Han måste sett dubbelt. Jag
fick det till 45 st. Sedan fick Jasmine jätteont
i magen och först orkade hon inte gå hem. Men efter cirka
10 minuters magplågor var hon på banan igen.

Text och bild hör inte ihop. Så kan det bli. Kunde ju inte släpa
med kameran när jag hade massa picknick och filtar att ta med.


Kommentarer
Postat av: Solveig

Känner igen känslan man gör det för sina barn men undrar ändå vad fan gör jag här?

Efter fem barn lär man sig grilla hemma och njut och skit i kollektivet. Carina, tack för din insats för att vi ska få hyfsade löner,kram Solveig

2011-05-19 @ 22:51:24
Postat av: Carina

Tack Solveig. Jag hoppas att det blir någon mer krona till oss i lönekuvertet.

2011-05-20 @ 22:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0