Trött på ...

människor som bara gnäller och inte gör något
åt sitt liv. Bara burar in sig i bitterhet.
Visst är livet tufft i bland. Men herregud livet
blir inte roligare än man gör sig. Jag har
träffat på så mycket tragiska öden i mitt yrke.
Lätt att glömma sina egna när man inser att
det alltid finns någon som har det värre.
För det finns alltid någon som har det värre.
En av de mest positiva människor i livet jag har
träffat är en man som drabbats av både
den ena och den andra. Men som aldrig
slutat att le för det. Han är blind, halvsidigt
förlamad och underbensamputerad.
Men den glädje över livet som han har
önskar jag att fler kunde känna.
Eller den lilla killen i rullstol som inte ens
kan andas själv. Man kan knappt utstråla
mer energi och karisma än han gör. Det finns många i världen
som har sjuka barn, är sjuk själv men som
aldrig slutar att le. När jag deppar tänker
jag alltid på kvinnorna i Afghanistan. jag
är så glad att jag inte bor där. Jag är kvinna
i Sverige. Vi har det så bra här.
Jag blev skitsur i går när jag kom ut på parkeringen
och såg att jag hade punka på bilen.
Men då tog jag fram mitt mantra.
Jag har det så himla bra.
Ungarnas pappa var snabbt på plats och hjälpte mig.
Jättetack. Dagens ros till Anders.
Ett annat ilandsproblem är ju min kamp för högre löner
för sjuksköterskor. Blev intervjuad av TCO- tidningen
i måndags. www.tcotidningen.se Tydligen fortfarande aktuellt.

Livet är inte så eländet som man tror.
Detta inlägg är inte riktad till någon särskild person. Bara
människor i allmänhet. Skulle någon ta åt sig så kan man ju
fundera hur sitt liv ser ut och varför man tar åt sig.


Kommentarer
Postat av: Anders

Helt sant Carina!



//Anders

2011-05-25 @ 22:32:59
URL: http://www.andersreitmaier.wordpress.com
Postat av: Carina

Ja man måste se de vackra runt omkring.

2011-05-26 @ 06:42:27
Postat av: Maria Berg

Just det tänka positivt!

/MB

2011-06-17 @ 12:37:49
URL: http://alltkangronska.blogspot.com
Postat av: Carina

Ja just det Maria,

2011-06-18 @ 10:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0