Att ställa sig rätt...

Tankarna far i väg i huvudet och fötterna känns
ovanligt tunga i kön på maxi. Framför mig står en medelålders
man med bakåtslickat hår och suckar över att
han tydligen valt fel kö. Båda köerna bredvid tycks flyga
fram. Vår går i snigelfart. Varför ställer man sig alltid
i fel kö? Jag tjuvlyssnar på de unga männen bakom
som skvallrar som värsta kärringar om en tredje
person som heter Johan. Stackars Johan om han bara
visste vad som snackas bakom hans rygg.
Ja, vem vet vad som snackas bakom ens rygg. Just
nu hoppas jag att de snackas mycket om min fotoutställning
på Nyhems servicehus. Jörgen hjälpte mig i söndags att
putsa glasmonitorn på Nyhems Servicehus. 16 foton
pryder nu monitorn. Hittills är det bra respons. Redan är
tre bilder sålda.

Blommorna jag fick från Jörgen blommar ännu.

Denna veckan är fylld av tusen saker som jag ska göra.
Igår var det möte med fotoklubben. Alltid lika trevligt.
Ikväll var det entreprenörs skolan och jag får erkänna att jag smet
lite tidigare för jag var så himla trött. Orkade inte lyssna.
Lite ute och äta blir det med jobbet. Både onsdag och torsdag.
På lördag blir det ut med fotoklubben och danska fallen.

Kanske ska titta lite i backspegeln och inte dra på i 180 hela tiden.
Får nog tänka mig för när jag bokar in allt. Man behöver ju inte
vara med på allt. Men denna vecka blir som den blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0