En staty???

Idag måste jag skryta lite. Har fått en av den
finaste kommentaren jag någonsin fått i mitt liv.
En man i sina bästa år, cirka 92 år besökte jag idag.
Lite krasslig var han och jag var där i mitt yrke som sjuksköterska.
Han får lite råd och stöd. Inget märkvärdigt han var ju bara
förkyld. Men nu vet ju hur det är när en man är förkyld. Nöjd med
mitt besök blir han.
Han tar min hand och tittar mig djupt i ögonen och säger:
- Du är gudomlig. Det blir nog en staty efter dig.
Undrar om jag kan använda den meningen i min löneförhandling.
För det var väl ett gott betyg.
Annars sprang jag som en tätting på jobbet. Hur mycket som helst
att göra. Mitt i allt så ringer de från Caspers skola. Han var sjuk
och hade jätte ont i magen. Fick stressa hem och det kändes inte
alls bra. Bara hafsat ihop allt. När jag hämtade Casper så verkade
han helt ok. Inget större fel på honom. Det mag onda försvann
fort. Jag får se det som lite bonus tid.
Mamma från Värmlands skogarna dök upp i eftermiddag.

Caspers och min mammas hand. Lite lek med bilder.

Känner mig som en liten ros idag. Även min fot har varit bra.
Doktorn skrev remiss till ortopeden. Så det känns bra.
God pizza har vi ätit med Jörgen och Wiktor.
Får väl se vad vi hittar på i morgon.

Kommentarer
Postat av: hugo

det kan ju vara så att casper har adhd, mycekt vanligt beteende för barn i unga åldrar att spela sjuka för att komma hem från skolan när de har adhd, håll ögonen öppna, trots att adhd endast är en välsignelse!

2011-10-12 @ 14:55:10
Postat av: Carina

Ja man vet aldrig. Men de flesta symtomen stämmer inte in på Adhd. Det beror nog mer på hans muskelsjukdom. Att han inte är som alla andra. Han är muskelsvag och kan inte göra det som alla andra barnen gör. Men jag har tänkt lite adhd banorna också,

2011-10-13 @ 08:23:29
Postat av: Moncan

Tycker absolut du ska berätta det där för chefen! Även om det inte ger nåt i lön så är det ett positivt betyg och sånt ska man skryta om till sina chefer :-)

Kram!

2011-10-14 @ 15:09:53
Postat av: Carina

Ja det ska jag göra. kram

2011-10-14 @ 15:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0