Så glad man kan bli...

Får ett riktigt lyckorus när jag möter Casper på hans skola i fredags.
Han springer och hoppar. Nästan studsar fram i korridoren.
Precis som vilket barn som helst. Vissa stunder så märker man
ingenting på honom. Jag kan bara hoppas och tro att inget kommer
bli värre. Han kommer aldrig kunna göra situps eller flyta på rygg.
Eftersom han inte kan lyfta sin överkropp när han ligger på rygg.
Men han kan göra så mycket annat. I går fick jag en inbjudan till
honom. Först blev jag arg. "Talangjakten är du vår framtida idrottsstjärna".
Självklart kan inte reklamen veta att han har en medfödd muskelsjukdom.
Men inbjudan var riktad till honom. Visst kan han vara en framtida
idrottstjärna. Han kan också bli ett fotbollsproffs. För det var för handikappade.
Han blev jätteglad. I november anordnar de en dag i Arenan där man kan
få prova på anpassade sporter. Även Casper kan få prova på en massa
roliga saker och tävla på sin nivå. Jag har förstått att det kommer att
vara annorlunda att vara Caspers mamma. Men jag har är införstådd
i situationen och kommer att göra allt för min lilla gosse.

Casper var på Hallowen disco i fredags. Då var jag en riktig hönsmamma
och blev så orolig när det var en massa barn och trångt. Det var dubbelt
så många barn som det brukar vara. Alltid blev bra tillslut men jag
var riktig nervös.

Jasmine också en discopingla eller?
I går var jag på en helt fantastisk kalkon middag hos Maja och Mats.
Absolut den godaste kalkon jag någonsin ätit. Mums.
Annars har jag jobbat i helgen. Ska jobba i morgon sedan har jag semester
resten av veckan. Så skönt och få vara hemma med barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0